Nanso uudistuu voimakkaasti – uusi ilme ulottuu identiteetin kirkastuksesta mallistoihin ja myymälöihin

26.01.2016

Tänä vuonna 95 vuotta täyttävä Nanso Group uudistaa voimakkaasti Nanso-brändiään. Uudistus ulottuu identiteetistä ja kuvamaailmasta myymälöihin ja tukee Nanson pääsuunnittelijana kesällä 2015 aloittaneen Noora Niinikosken johdolla tehtävää mallistouudistusta. Osana kokonaisuutta, vuoden 2017 alkuun mennessä, uudistuu myös yhtiön verkkokauppa.

NA-01-24310-0730-1

Ensimmäiset uutta linjaa ilmentävät mallistot ovat ensi syksyn ja talven AW 2016 -mallistot, jotka nähdään liikkeissä heinä-elokuussa. Aiemmin muun muassa Marimekolla työskennelleen Niinikosken tiimissä ovat Nanson pitkän linjan suunnittelijat Heli Hoisko ja Minna Sillanpää, sekä uusina suunnittelijoina ns. Nordic-estetiikkaa suunnittelussaan ilmentävä kuviosuunnittelija Reeta Ek ja Hyèresin muotikilpailun finaaliin vuonna 2015 päässyt vaate- ja kuviosuunnittelija Sophie Sälekari.

”Nanso lukeutuu Suomen arvostetuimpien vaatemerkkien joukkoon. Uusi Nanso tähtää voimakkaasti kansainvälisille markkinoille. Tavoitteenamme on kasvu kotimaassa ja markkinoilla, joilla jo olemme – kuten Pohjoismaat ja Saksa – mutta myös uusilla alueilla. Jotta voimme onnistua tässä, meidän on oltava aidosti kansainvälinen, olipa kysymys mallistoista tai brändistä kokonaisuudessaan”, Nanso Groupin toimitusjohtaja Leena Syrjälä sanoo.

Nanson suunnittelun ytimessä ovat printit ja neulokset, uudistuksen myötä se ottaa askeleen kohti maailmalla vahvasti esillä olevaa skandinaavista tyyliä.

”Uusi Nanso on moderni, rento, helposti lähestyttävä ja ajankohtainen. Nansosta tekee kansainvälisesti ainutlaatuisen yhtiön vahva trikoo-osaaminen, uusiin mallistoihin tulee sen rinnalle muun muassa neuleita ja tulevaisuudessa myös kangastuotteita”, pääsuunnittelija Noora Niinikoski toteaa.

Nanson kumppani brändin kirkastuksessa on Agency Leroy. Ensimmäiset uudet mallistot on kuvannut valokuvaaja Niko Mitrunen.

Nanso kuuluu vuonna 1921 perustettuun Nanso Groupiin, jonka juuret ovat Nokialla. Yhtiön liikevaihto tänään on noin 46 miljoonaa euroa (2015), josta viennin osuus 13 prosenttia. Työntekijöiden määrä on noin 400 ja pääkonttori Nokialla. Nanso Groupin brändejä ovat Nanson lisäksi Finnwear, Black Horse, Vogue, Amar, Norlyn ja KS Socks.

Kuvat ja haastettelupyynnöt:
Satumaija Mäki, viestintä ja PR, Nanso Group Oy, puh. 040 752 8537, satumaija.maki@nansogroup.com