Nanso kierrättää vanhoja vaatteita hyvään tarkoitukseen

15.08.2013

Kotimainen vaatevalmistaja Nanso kerää 19.8. - 1.9.2013 myymälöissään kuluttajien vanhoja vaatteita hyvään tarkoitukseen. Toista kertaa järjestettävän Vanhat Nansot tekevät hyvää -kierrätyskampanjan aikana kerätyt vaatteet lahjoitetaan Suomen Punaiselle Ristille kansainväliseen vaateapuun.

Vastuullisena vaatteiden valmistajana Nanso haluaa kiinnittää huomiota tekstiilijätteen jatkuvasti kasvavaan määrään ja kantaa vastuun tuotteistaan koko niiden elinkaaren ajan. Vanhat Nansot tekevät hyvää -kampanjalla Nanso muistuttaa kuluttajia vastuullisten valintojen merkityksestä ja kannustaa  laadukkaiden vaatteiden kierrättämiseen.

Kampanja-aikana kuluttajilla on mahdollisuus palauttaa vanhat, ehjät ja puhtaat Nanso-vaatteensa Nanso Groupin myymälöihin 12 eri paikkakunnalla Suomessa. Viime vuonna vastaavalla kampanjalla kerättiin noin 300 kiloa käyttökelpoisia vaatteita. Nanso toimittaa kaikki kampanja-aikana kerätyt vaatteet Suomen Punaiselle Ristille viikolla 38.

Suomen Punainen Risti toimittaa kaikki kampanja-aikana kerätyt vaatteet kansainväliseen vaateapuun maailman kriisialueille. Vaatteita lähetetään hätäapuna esimerkiksi maanjäristys- ja tulva-alueille. Rikkinäiset ja muut uudelleenkäyttöön sopimattomat vaatteet Nanso ohjaa tuotannosta syntyvän tekstiilijätteen mukana hyödynnettäväksi öljynimeytysmattojen ja äänieristeiden valmistukseen tai energiantuotantoon.

Vanhat Nansot tekevät hyvää -kampanja on yksi Nanso Groupin vastuullisuustyöhön liittyvistä konkreettisista toimenpiteistä. Kampanjalla yritys haluaa tukea apua tarvitsevia ihmisiä ja tarjota samalla yksittäisille kuluttajille helpon tavan osallistua hyväntekeväisyystyön tukemiseen. Kampanjaan ei sisälly ostopakkoa.

Nanso Groupin myymälöiden yhteystiedot löydät täältä