Nanso Groupin yhteistoimintaneuvottelut saatu päätökseen

03.11.2014

Nanso Group Oy:n Suomen henkilöstöä koskevat yhteistoimintaneuvottelut on saatu päätökseen 30.10.2014. Yhtiö on päässyt henkilöstönsä kanssa sopimukseen yli miljoonan euron kustannussäästöistä, mutta yhtään työntekijää ei irtisanota.

”Kuluttajien varovainen ostokäyttäytyminen on näkynyt vaatekaupassa jo pidemmän aikaa. Pienentynyt myynti ja heikot tulevaisuuden näkymät pakottavat meidät edelleen sopeuttamaan kulurakennettamme”, kertoo Nanso Groupin toimitusjohtaja Leena Syrjälä.

Säästötoimenpiteinä Nanso Group on sopinut koko henkilöstöä koskevista joustavista lomautuksista, jotka auttavat yhtiötä sopeutumaan nopeisiin muutoksiin markkinatilanteessa. Lomautuskäytäntöjen suunnittelussa yhtiön ja henkilöstön tukena neuvotteluissa ovat olleet ammattiliittojen edustajat. Lomautusten lisäksi ylempien toimihenkilöiden kanssa on sovittu palkkaleikkauksesta. Vastineeksi palkkaleikkaustoimenpiteestä Nanso Group tarjoaa ylemmille toimihenkilöille vuoden mittaisen irtisanomissuojan.

”Olen helpottunut, että saavutimme henkilökunnan kanssa yhteisen neuvotteluratkaisun. Neuvottelutulos on hieno osoitus henkilöstömme sitoutumisesta ja halusta rakentaa suomalaisen muotitalon tulevaisuutta”, kommentoi Syrjälä.

Lisätietoja:
Leena Syrjälä, toimitusjohtaja, Nanso Group Oy, puh. 040 508 8551