Nanso Groupin yhteistoimintaneuvottelut saatu päätökseen

12.05.2014

Nanso Groupin Suomen henkilöstöä koskevat yhteistoimintaneuvottelut on saatu päätökseen 8.5.2014. Neuvottelut koskivat yrityksen uudelleenorganisointia ja muita tehostamistoimenpiteitä, joilla pyritään varmistamaan liiketoiminnan kilpailuky ja kannattavuus.

”Trikoo-tuotteiden osalta selkeytämme ja tehostamme toimintamalliamme. Käytännössä tämä tarkoittaa, että Nanso-brändin tiettyjen tuoteryhmien tuotteet tehdään jatkossakin langasta vaatteeksi kokonaan Suomessa, kun taas muiden trikoo-brändien ja tuoteryhmien osalta lisäämme Tallinnassa tehtävää leikkaustyötä pitkäaikaisessa osakkuusyrityksessämme. Myös Tallinnassa leikattujen ja ommeltujen trikoo-tuotteiden kotimaisuusaste tulee olemaan korkea, sillä tuotteissa tarvittavat neulokset valmistetaan edelleen Suomessa ”, kertoo toimitusketjusta vastaava johtaja Antti Rönkkö.

Neuvottelun tuloksena Nanso Groupin henkilöstömäärä Suomessa vähenee 62 henkilöä, joista 31 työntekijällä on mahdollisuus eläkejärjestelyihin.  Irtisanottavia on yrityksen eri toimipisteissä seuraavasti: Nokialla 41, Hämeenlinnassa 1, Torniossa 14, Helsingissä (+muut paikkakunnat) 6 henkilöä. Lisäksi koko Suomen henkilöstö tullaan lomauttamaan enintään neljäksi viikoksi.

”Näiden toimenpiteiden tarkoituksena on varmistaa, että Nanso Groupilla on toimintaedellytykset suunnitella ja valmistaa laadukkaita tuotteita Suomessa myös tulevaisuudessa”, kertoo toimitusjohtaja Leena Syrjälä.

Lisätietoja: Leena Syrjälä, toimitusjohtaja, Nanso Group Oy, puh. 040 508 8551