Nanso Groupin yhteistoimintaneuvottelut saatu päätökseen

31.05.2013

Lehdistötiedote 31.5.2013, Nanso Group Oy, Julkaisuvapaa heti
Nanso Groupin Suomen henkilöstöä koskevat yhteistoimintaneuvottelut on saatu päätökseen 27.5.2013. Yhteistoimintaneuvottelut koskivat yrityksen uudelleenorganisointia, jolla pyritään varmistamaan toiminnan kannattavuus. Neuvottelun tuloksena irtisanotaan 50 henkilöä, joista eläkejärjestelyitä on 16. Irtisanottavia on yrityksen eri toimipisteissä seuraavasti: Nokialla 30, Hämeenlinnassa 16, Torniossa 2 ja Helsingissä 2 henkilöä. Lisäksi koko Suomen henkilöstö tullaan lomauttamaan 2-4 viikoksi. Lomautukset ja irtisanomiset eivät koske Tornion ja Nokian tuotannon työntekijöitä. Näin yritys varmistaa laadukkaan tuotannollisen toiminnan ja toimitusvarmuuden asiakkaille.

Lisätietoja: Leena Syrjälä, toimitusjohtaja, Nanso Group Oy, GSM: 040 508 8551

Vuonna 1921 perustettu Nanso Group Oy on suomalainen perheomistuksessa oleva yritys, joka tunnetaan yksilöllisestä designista ja näyttävistä kuoseista. Yhtiö valmistaa trikoo- ja alusvaatteita, sukkia ja sukkahousuja Suomen markkinoiden lisäksi mm. Pohjoismaiden, Keski-Euroopan ja Venäjän vientiin. Konsernin vahvat brändit Nanso, Finnwear, Black Horse, Vogue, Amar, Norlyn ja KS Socks ovat tunnettuja niin kotimaassa kuin ulkomailla. Nanso Group työllistää globaalisti yhteensä 650 henkilöä. Nanso Groupilla on toimipisteet Nokialla, Hämeenlinnassa ja Torniossa, 14 myymälää eri puolilla maata ja oma verkkokauppa Nansoshop.com. Virossa toimivat tytäryhtiö- ja osakkuusyritys, Venäjällä tytäryhtiö, sekä Saksassa ja Ruotsissa myyntikonttorit. Yritysmyyntiin keskittyy tytäryhtiö Nanso Pro Oy. Vuonna 2012 yhtiön liikevaihto oli yli 62 miljoonaa euroa. Nanso Group sai Suomalaisen Työn Liiton Hyvän työn palkinnon syksyllä 2012.