Nanso Groupin linjaus angoravillan käyttöön tuotteissaan

29.11.2013

Kansainvälinen eläinoikeusjärjestö PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) on julkaissut tällä viikolla videon, jossa kuvataan eläinten epäeettistä kohtelua angorakanitilalla. Nanso Groupin tuotevalikoimasta löytyy tällä hetkellä yhdeksän Voguen ja Norlynin sukkatuotetta, jotka sisältävät angoravillaa. Yritys ei hyväksy videolla nähtävää eläinten kohtelua.

Nanso Groupin koko tuotevalikoimasta angoravillatuotteiden osuus on alle prosentin. Tuotteidemme vastuullinen valmistus ja hankinta on meille Nanso Groupissa tärkeätä ja siksi suhtaudumme vakavasti myös huonoon eläinten kohteluun raaka-ainetuotannossa. Olemme asettaneet tuotteille korkeita laatuvaatimuksia  riippumatta niiden valmistuspaikasta ja koulutamme ostajiamme säännöllisesti vastuullisen hankinnan käytäntöihin. Angoravillan alkuperän jäljittäminen on kuitenkin haastavaa, sillä langanvalmistajat saattavat tilata raaka-ainetta useilta eri tuottajilta.

Teemme tiivistä yhteistyötä tuotetoimittajiemme kanssa selvittääksemme angoravillan alkuperän ja varmistaaksemme eläinten oikeuksien noudattamisen koko valmistusketjussa. Olemme päättäneet, että emme ota Nanso Groupin tuotevalikoimaan uusia angoravillatuotteita, kunnes pystymme varmistamaan oikeanlaisten menetelmien käytön angoravillan kerinnässä ja eläinten oikeudenmukaisen kohtelun.

Aihetta koskeviin kysymyksiin vastaa vastuullisuusasiantuntija Satumaija Mäki puh. 040 752 8537 tai satumaija.maki@nansogroup.com